חפש

יגאל גיאת

אודות

ברוכים הבאים לאתר האישי של יגאל גיאת. יגאל נולד ב..., רגע, רגע, אם יגאל יכתוב את הטקסט הזה על עצמו בגוף שלישי, הוא עלול להרגיש די מטומטם, אז אולי אתחיל שוב, ללא מסכות של בולשיטלי-קורקט:
 
היי אתם! תודה רבה על שאתם כאן, אנשים. בחיי שזה אפילו קצת מתסכל אותי שבמסגרת הווירטואל האינטרנטי אני לא יכול לחבק או ללחוץ לכם את היד ברגע זה ולהגיש לכם משהו לשתות.

זה עלול להיות קצת מייגע מצידי כלפיכם, אם אנסה לצמצם אל עמוד אחד מי לעזאזל אני חושב שאני. אז אולי כן אתאמץ לתמצת ואציין בקצרה שנולדתי בסתיו 1975 בשיכונים הישנים של רעננה וציר הזמן שלי מאז כולל מגורים בחמש שכונות שונות בירושלים, החרדיות, החילוניות, המסורתיות, העשירות, העניות, הישוב קרית-ארבע ביהודה, רמת בית שמש החדשה, בית-שמש הישנה, כפר-סבא, הישוב עלי בבנימין, המושב נווה-ימין בשרון, פתח-תקווה הבלתי מוגדרת, גני-תקווה המוגדרת היטב והיום מתגורר שוב בפתח-תקווה, עם קרן צור, אהבת חיי.

האופן הקצת הזוי הזה שבו התגלגלו חיי ומכלול החוויות מהן אני עשוי, מביאים אותי למקום שבו ההבעה היא סוג של אוכל נפש עבורי. מאז ומתמיד אני מחפש איך להביע, בעיקר ע"י כתיבה או/ו צילום עצמי וצילום בכלל. ההפרדה קשה לי, למען האמת, כי רוב הזמן מרגיש לי שהצילום והכתיבה שלי לגמרי ניזונים האחד מהשניה ומזינים האחת את השני.

על אף שאני מנהל אורח חיים טבעוני משנת 2010, זה רק משנת 2015 שהתחלתי להתמסר ולהישאב יותר אל ביצוע וחיבור מתכונים טבעוניים. המתכונים וההתנסויות שלי במטבח החלו להצטבר ולאט לאט הבלוג הטבעוני השתלט לי על האתר הזה כמעט לגמרי...

אז באתר האישי הזה כאן תמצאו סלט שמורכב בעיקרו מהבלוג הטבעוני המתרחב שלי, עם מתכונים טבעוניים מפורטים בהם אני מתנסה ומשתף. כן השארתי כאן את חלק מעבודות הצילום שלי, אלבומי צילומים מטיולים שלי בעולם, מאמרים על צילום, צילום קונספטואלי, ניסיונות להבעה דרך עבודות צילום עצמי, לעיתים בהומור עצמי, לעיתים בצרחה קצת נוקבת, לעיתים בצילום כל מה שהוא לא אני, לעיתים בצילום כל מה שהוא אך ורק אני, לעיתים בצילום בלבד, לעיתים במילים בלבד, אך רוב הזמן - בשילוב השניים.

שאלו אותי פעם מה אני "יותר", מצלם או כותב. חשבתי על זה עם עצמי והגעתי למסקנה:
אני מנסה לכתוב באמצעות מצלמה.
אני מנסה לצלם באמצעות מילים.

חושב שהמכנה המשותף לכל אלו, כתיבה, צילום, וכן, גם בישול, הוא פשוט הרצון הבסיסי שלי להביע, בכל רגע נתון, את מה שרץ אצלי שם בפנים, את המכלול הזה שממנו אני מורכב. 

טוב, אם לא הכרתם לפני כן והגעתם לכאן בטעות, אתם עכשיו כבר יודעים את זה בוודאות: יאפ, הבנאדם חופר!

ברוכים הנמצאים ותודה לכם ועליכם.
צילום: אורי ברקת
צילום: אורי ברקת

תגובות: